Medyada Televizyon Radyo ve Gazetede Reklamcılık

14 Eylül 2009 Pazartesi

Medyada Televizyon Radyo ve Gazetede Reklamcılık

Televizyon gündelik yaşamımızın öylesine ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir ki kendimize en yakın arkadaşlarımız, dostlarımız, hatta aile bireylerimiz için kullandığımız deyimlerle “içimizden biri” “bizden biri” dir, ailemizin bireyidir. Televizyon bir çok kişi için teknolojik gelişmenin yaşamı kolaylaştıran, yaşamı renklendiren ürünlerden biridir.

Televizyon insan yaşamının belli evrelerindeki bazı rutin (çamaşır, bulaşık yıkama, temizlik yapma, alacakları hesaplama gibi) sorunların çözümlerini kolaylaştıran diğer teknolojik araçlara benzemez; izleyici ile televizyon arasında zihinsel bir ilişki vardır. Gerçekte bir televizyon izleyicisi çoğunlukla ayrımında olmaksızın bu çabayı göstermektedir. Televizyon izleyen herkes bu araca-araçta gördüklerine ilişkin olumlayıcı yada olumsuzlayıcı bir takım yorumlar yapar. Yani izleyiciler amatör birer televizyon eleştirmenlerdir. Ama çok azı bu etkinliklerine bir derinli katma gereği duyarlar.

Siyah beyaz televizyon yayınlarından renkli yayınlara geçildi. Tek kanaldan çok kanal yayına geçildi. Bilgisayar teknolojisinde tüm hızıyla televizyon yayımcılığına girmesi dijital televizyonlar bizlere büyük yenilikler sağlamıştır. Bakalım ilerde nasıl yayımlar ve gelişmeleri televizyonlarımızda göreceğiz.

MEDYA’DA REKLAMCILIK GÖRSEL BASINDA TELEVİİZYON REKLAMCILIĞI 1- Reklamın tanımı: Reklam kelimesi Latince CLAMARE kelimesinden yapılmıştır. CLAMARE bağırmak çağırmak demektir. Başlangıçta reklam Pazar yeri dellallığının bir devamı olarak kabul edilmiştir. Bilim teknik ve sosyal alandaki gelişmeler insanların ihtiyaçlarını çoğaltmış birbirleriyle münasebetlerini giriftleştirmiştir. Bugün ticari alışveriş münasebetlerini Pazar yerlerinde bağırıp çağırmalarla düzenlemek imkansızdır. İhtiyaçlar kadar bu ihtiyaçlara cevap olabilecek imkanlarda çoğalmıştır. İnsanlara etki yapma araçları da aynı oranda gelişmiştir.

Başarılı reklam nasıl yapılır - reklamın başarısı için kriterler

Başarılı reklam nasıl yapılır - reklamın başarısı için kriterler

REKLAMIN ÜÇ ŞEKLİ Ücretli medya reklamlarının üç temel şekli vardır :

1. belirli bir ürün, hizmet veya iş reklamları: bunlar, hiç şüphesiz hem ulusal hem de yerel anlamda tv ve yazılı basındaki en bilinen çeşitleridir.

2. İmaj veya bu şekilde nitelendirilen reklamlar: Bunlar belirli bir ürün ya da hizmet reklamı değildir, bir fikir ve imaj oluşturmaya yöneliktir.

3. Reklam vermek talep doğurabilir.

4. Reklam vermek, ilgilenenleri ön elemeden geçirmeyi sağlayabilir.

5. Reklam, mevcut müşterilere kim olduğunuzu hatırlatacaktır.

REKLAM VERMENİN EN KÖTÜ ON GEREKÇESİ 1. Çünkü her zaman televizyona (ya da gazete, radyoya) reklam verdik. 2. Çünkü rakiplerim radyoda (ya da tv de, gazetede) reklam veriyor. 3. Çünkü gazetenin (veya tv kanalının, radyo istasyonunun) özel bir uygulaması vardı. 4. Çünkü bir radyo istasyonunu dinliyorum. 5. Çünkü herkes atılan el ilanlarını alır. 6. Çünkü bütün ay boyunca hiç reklam vermedik. 7. Çünkü sınıflandırılmış ilenler dergisi en ucuzudur. 8. Çünkü satış temsilcisini çok sevdim 9. Çünkü sarı sayfalarda sizinde adınız olmalı 10. Çünkü burası piyasadaki bir numaralı radyo kanalı BÖLÜMLENDİRME VE HEDEF BELİRLEME Pazar veya ürün bölümlendirilmesi: Pazar veya ürün bölümlendirilmesinin yerel bazda nasıl işleyeceğini bir ilüstrasyonu olarak restoranlara göz atabiliriz.

Öyleyse ürün bölümlendirilmesi pazarda mevcut diğer ürün ve hizmetler arasında kendi ürünm ve hizmetinizi seçmede gösterilen az ya da çok bilinçli bir gayrettir. Müşteri bölümlendirilmesi: Ürün bölümlendirilmesi, ürün ve hizmetlerde mevcut olan özelliklere bakarken müşteri bölümlendirmesi, her grupta mevcut ve o grubu diğer bazı gruplardan ayıran faktörler üzerine odaklanmıştır

Reklamcılık ve afiş - afişin tanımı ve çeşitleri

Reklamcılık ve afiş - afişin tanımı ve çeşitleri

AFİŞ Kelime bakımından Fransızca kökenli olan afiş; Reklam ya da propaganda yapmak, bir duyuru iletmek amacıyla halka açık yerlere asılan genellikle resimli, basılı kağıt; duvar ilanı. Afişler tasarım ve sanat kaygısını eşit ağırlıkta olduğu grafik ürünlerdir. Dışavurumculuk, Art Nouveau, Art Deco, Bauhaus uluslararası tipografik stil gibi modern sanat ve tasarım akımlarının çağdaş afiş dilinin gelişimine büyük etkisi olmuştur. Büyük boyutlu dış mekan afişleri, duvar yüzeylerine ve ilan panolarına asılır.

İç mekan afişleri ise lobi, salon ve koridorlarda kullanılmak üzere tasarlanan daha küçük boyutlu afişlerdir. Dış mekan afişlerinin izlenme süresi kısadır. Buna karşın, iç mekan afişleri daha uzun süre incelenebilir. Afişin izlenme süresi, tasarım aşamasında dikkate alınması gereken bir kriterdir. Afişler üç ana gruba ayrılır:

1) Reklam Afişleri: Bir ürün ya da hizmeti tanıtan afişlerdir. Beş sektörde yaygın olarak kullanılırlar: a) Moda, b) Endüstri, C) Kurumsal reklamcılık, d) Basın-Yayın, e) Turizm.

2) Kültürel Afişler: Festival, seminer, sempozyum, balo, konser, sinema, tiyatro, sergi ve spor gibi kültürel etkinlikleri tanıtan afişler bu gruba girer.

3) Sosyal Afişler: Sağlık, ulaşım, sivil savunma, trafik, çevre gibi konularda eğitici ve uyarıcı nitelikteki afişlerin yanısıra, politik bir düşünceyi ya da siyasi bir partiyi tanıtan afişler ise sosyal afişler grubunda yer alır. Afiş Tasarımında Değerlendirme Kriterleri Mesaj: Tasarımcı; afiş aracılığıyla vereceği mesajı açıklığa kavuşturmalı, verilmek istenen bilgiyi mümkün olduğunca dolaysız bir biçimde aktaracak görsel bir sistem oluşturmalıdır

Gösterim Başına Yapılan Reklamcılık - Sitede Gösterim Başına Reklamcılık

23 Ağustos 2009 Pazar

Gösterim Başına Yapılan Reklamcılık - Sitede Gösterim Başına Reklamcılık

CPM reklam networklerinin çalışması PPC networklerininkine çok benzer, sadece bunda izlenim sayısına göre ödeme alırsınız (örneğin, sayfa izlenmesi) yani reklam sitenizde gösterildiğinde ödeme alırsınız. CPM nin açılımı Cost per Mille’dir (bin adet izleme başına ücret) ve 1,000 kez izlenme fiyatı anlamına gelir.

Ayda 100,000 sayfa izlenmesi alan bir blog 1$ CPM li bir reklam banner’ı gösterdiğinde ayda 100$ kazanır.
CPM fiyatları networke, reklamın pozisyonu ve formatına göre değişiklik gösterir. Network ne kadar iyiyse, CPM fiyatı da o kadar yüksek olur (çünkü daha fazla reklamcıya erişimleri sözkonusudur) Reklamı sayfanın ne kadar yukarısına koyarsanız CPM fiyatı o kadar yükselir. Format ne kadar büyürse (pixel anlamında), CPM de o kadar artar.

1,000 kez (bazı özel durumlarda bu sayı daha fazladır) izleme başına 0,10$ gibi düşük bir ücret de 10$ gibi yüksek bir ücret de elde edebilirsiniz. CPM reklamcılığı ziyaretçi başına düşen yüksek sayıda sayfa izlemesi ile websitelerinde (örn.., online forumlar, dergiler v.b) daha iyi sonuç verme eğilimindedir.

marmaraweb.com

İçerik Sponsorluğu - Site İçeriğine Sponsor Reklamcılığı

İçerik Sponsorluğu - Site İçeriğine Sponsor Reklamcılığı

İçerik Sponsorluğu

Satış mesajlarını doğrudan aktarmak yerine ürün özellikleriyle tüketici arasında bağ kurarak markayı tanıtma amaçlı gerçekleştirilir. Reklam veren belli bir süre için internette belli bir alanı satın alır. Bu alanda ürün ya da hizmetini tanıtmak, hedef kitlesine istenilen mesajı aktarmada özel kurgulanmış içerikleri yayınlar.

Affiliate Reklamları - Satış Ortaklığı Reklamcılık - Ortak Reklamcılık

Affiliate Reklamları - Satış Ortaklığı Reklamcılık - Ortak Reklamcılık

Affiliate Reklamları ( Satış Ortaklığı )

Online satış yapan büyük mağazaların, küçük site operatörlerinin işlettiği sitelere ya da kişiye özel sayfalara linkler koyarak satış yapmaları sayesinde oluşan reklam uygulamasıdır.Bu uygulamayı kullanan siteler satın almayı yapan kişinin hangi siteden geldiğini kolayca belirleyebildikleri için, reklamı yayınlayan site sahibine de satışlar üzerinden komisyon vermektedir. Bu sayede sadece satış başına komisyon ödeyen reklamverenler binlerce sitede reklamını düşük maliyetlerle yapma fırsatını bulmaktadır.

Pop Up Reklamları - Pop Up Reklamcılığı - İnternet Pop Up Reklamları

Pop Up Reklamları - Pop Up Reklamcılığı - İnternet Pop Up Reklamları

Pop Up Reklamları (İnnersitial - Supersitial)

Kullanıcıların sayfalar ya da siteler arasında geçiş yaparken karşısına çıkan tam sayfa reklamlarıdır. Bu reklamların en büyük avantajı reklamın otomatik olarak kullanıcının dolaştığı pencerelerin arkasında kalarak yüklenmesidir. Kullanıcı böylece reklamın indirilmesi gereken sürede istediği siteleri dolaşabilir ve reklam tam olarak yüklendikten sonra reklamı görüntüleyebilir.Bu sayfalar açılırken genellikle müzik ya da animasyon kullandıkları için hem daha etkili , hem de müzik ve animasyondan dolayı ağır indirildikleri için kullanıcıyı sörf yaparken engellememiş olurlar.

E-Mail Reklamları - E-Mail Reklamcılık - E-mail Oku Reklam Yap

E-Mail Reklamları - E-Mail Reklamcılık - E-mail Oku Reklam Yap

E-Mail Reklamları

Reklamverenlerin mesajlarını, e-mail adresleri ile iletmesini sağlar.Bu sayede reklamverenin CRM ve Müşteri Yönetimini ne kadar etkin yapabildiğini ölçümleyebilir, demografik bir müşteri e-mail veritabanı kurabilir, hedefleme ve kişiselleştirme, özellikleri ile, kampanyalar yapabilir.

Tıkla Kazan Reklamları - Tıklayarak Kazanın - Reklama Tıkla Kazan

Tıkla Kazan Reklamları - Tıklayarak Kazanın - Reklama Tıkla Kazan

"Tıklayarak Para Kazanın"

Bu sistemde menude yer alan banner ve linklere tıklayarak belirtilen süre boyunca yönlendirilen internet sitesini gezemeniz gerekmektedir. Sayfanın en üstünde yer alan tracker önerilen zaman tamamlandığında sizi bilgilendirerek,ilgili linkin altında belirtilen kazanç miktarınızı otomatik olarak hesabınıza işler. Aynı anda birden fazla bağlantıyı gezmeniz mümkün olmadığından, bütün linkleri aynı anda açmanız durumunda kazancınız hesabınıza eklenemez ve trackerdan hata mesajı alırsınız.

İnternette banner reklamcılığı - İnternet Banner Reklamı

İnternette banner reklamcılığı - İnternet Banner Reklamı

Banner, internette reklam verme yollarının, etkili olanlarından biridir. Banner reklamcılığı, özellikle sunduğunuz hizmet veya ürünün resimle ifade edilmesini sağldaığı için, çok önem taşır.

Şimdi, banner reklamcılığındaki bazı terimleri tanıyalım:

1. Banner görünümü: Web sitelerindeki sayfa görünümü gibi, bannerınızın reklamını vermiş olduğunuz sitede, site ziyaretçileri tarafından görüntülenme sayısıdır.

2. CTR (Click through rate): Reklamınızı vermiş olduğuz siteler üzerinde, bannerınıza, tıklanma oranına denir. Örneğin; bannerınızın 1000 kez gösterildi. Bu 1000 görünüm sırasında ise, site ziyaretçileri, bannerınıza 75 kez tıkladı. Bu nedenle, bannerınızın CTR’ı, 75/1000=0,075=%7,5′tir.

3. CPM (Cost per impressions): Burada m, Latince’de impressions (görünüm) kelimesinin karşılığının, baş harfidir. CPM, bannerınız için, bin gösterim başına, ödemeniz gereken ücrettir. Örneğin; bir reklam sitesini incelediniz. CPM’in 40 YTL olduğunu öğrendiniz. Bu, bannerınızın her bin gösterimi başına, 40 YTL ödemeniz gerektiğini ifade eder.

İnternette Reklam Uygulama Şekilleri - İnternet Reklamcılığı

İnternette Reklam Uygulama Şekilleri - İnternet Reklamcılığı

İnternet gelişrildiğinden bugüne kadar çeşitli amaçlarla kullanılmıştır. Günümüzde reklam amaçlı kullanımı oldukça yaygın bir hal almıştır. İnterneti reklam amaçlı kullanma yöntemleri şunlardır;

Banner Reklamları
Pay Per click (tıkla kazan) Reklamları
E-Mail Reklamları (toplumailreklam)
Pop up Reklamları (İnnersitial - Supersitial)
Affilliate ( Satış Ortaklığı )
İçerik Sponsorlukları
gösterim başına ( ppa )

Reklamda 5M Kuralı,M Kuralı Nedir,Reklam ve 5M Hakkında

Reklamda 5M Kuralı - 5M Kuralı Nedir - Reklam ve 5M Hakkında

Reklam için önemli beş terimin İngilizce adlarının baş harfleridir.Bu terimler;

Money (Para) : Reklam için harcamayı düşündüğümüz para
Message (Mesaj) : Reklamda Vereceğimiz Mesaj
Mission (Misyon) : Neden reklam yapıyoruz (Yeni ürün tanıtımı,pazara nüfuz etme,...vs)
Measurement (Ölçüm) : Reklam Etkinliğinin ölçümü
Media (Medya) : Medya Kullanımı (TV,Radyo,Gazete,Dergi,...)

Reklam Nedir - Reklam Ne Anlama Gelir - Reklamın Tanımı - Reklam Hakkında Bilgi

Reklam Nedir - Reklam Ne Anlama Gelir - Reklamın Tanımı - Reklam Hakkında Bilgi

Reklam "insanları gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne hizmete, fikir ve kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumlarını değiştirmelerini veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen veya başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığı oluşturulduğu belli olan (diğer bir deyimle parasal destek sağlayan kişi ya da kuruluşların kimliği açık olan) duyuru"dur

Reklam, pazarlama nın dört bileşeninden biri olan tutundurmanın içinde yer alır. Pazarlamanın diğer bileşenleri ürün, fiyatlandırma ve dağıtımdır.

Günümüzde Philip Kotler sayesinde Satışa dayalı anlayışı (ürün-fiyat-yer-tanıtım), Kotler'in müşteriye odaklı anlayışı, 4C'ye (müşteri için değeri-müşteriye maliyeti-kolaylık-iletişim) kaymıştır.

Reklam pazarlama ağı içinde belki de en geniş yere sahiptir.Ürünün doğumundan pazara sürülmesine kadar olan süreçte önemli rol oynar.Ürüne aşinalık kazandırılması, tanıtılması ve kullandırılması amaçlarını güder ancak ürün odaklı olması şart değildir. Reklam, markaya değer katmak, markayı konumlandırmak, marka farkındalığı yaratmak, kurumsal olarak izlenim, imaj ve itibar oluşturulmasına yardımcı olmak adına da kullanılabilir.İyi bir reklamın özellikleri şöyle olmalıdır:

İlgi çekici
Şaşırtıcı
Özgün
Bir kere kullanmaya yönlendirici
Reklamın yaratıcı ve ticari olmak üzere iki yönü vardır.