Başarılı reklam nasıl yapılır - reklamın başarısı için kriterler
REKLAMIN ÜÇ ŞEKLİ Ücretli medya reklamlarının üç temel şekli vardır :
1. belirli bir ürün, hizmet veya iş reklamları: bunlar, hiç şüphesiz hem ulusal hem de yerel anlamda tv ve yazılı basındaki en bilinen çeşitleridir.
2. İmaj veya bu şekilde nitelendirilen reklamlar: Bunlar belirli bir ürün ya da hizmet reklamı değildir, bir fikir ve imaj oluşturmaya yöneliktir.
3. Reklam vermek talep doğurabilir.
4. Reklam vermek, ilgilenenleri ön elemeden geçirmeyi sağlayabilir.
5. Reklam, mevcut müşterilere kim olduğunuzu hatırlatacaktır.
REKLAM VERMENİN EN KÖTÜ ON GEREKÇESİ 1. Çünkü her zaman televizyona (ya da gazete, radyoya) reklam verdik. 2. Çünkü rakiplerim radyoda (ya da tv de, gazetede) reklam veriyor. 3. Çünkü gazetenin (veya tv kanalının, radyo istasyonunun) özel bir uygulaması vardı. 4. Çünkü bir radyo istasyonunu dinliyorum. 5. Çünkü herkes atılan el ilanlarını alır. 6. Çünkü bütün ay boyunca hiç reklam vermedik. 7. Çünkü sınıflandırılmış ilenler dergisi en ucuzudur. 8. Çünkü satış temsilcisini çok sevdim 9. Çünkü sarı sayfalarda sizinde adınız olmalı 10. Çünkü burası piyasadaki bir numaralı radyo kanalı BÖLÜMLENDİRME VE HEDEF BELİRLEME Pazar veya ürün bölümlendirilmesi: Pazar veya ürün bölümlendirilmesinin yerel bazda nasıl işleyeceğini bir ilüstrasyonu olarak restoranlara göz atabiliriz.
Öyleyse ürün bölümlendirilmesi pazarda mevcut diğer ürün ve hizmetler arasında kendi ürünm ve hizmetinizi seçmede gösterilen az ya da çok bilinçli bir gayrettir. Müşteri bölümlendirilmesi: Ürün bölümlendirilmesi, ürün ve hizmetlerde mevcut olan özelliklere bakarken müşteri bölümlendirmesi, her grupta mevcut ve o grubu diğer bazı gruplardan ayıran faktörler üzerine odaklanmıştır
Başarılı reklam nasıl yapılır - reklamın başarısı için kriterler
14 Eylül 2009 PazartesiGönderen TsMkNet zaman: 07:23
Etiketler: Başarılı reklam nasıl yapılır, başarılı reklamın kuralları, reklamın başarısı için kriterler
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder