İnternette banner reklamcılığı - İnternet Banner Reklamı

23 Ağustos 2009 Pazar

İnternette banner reklamcılığı - İnternet Banner Reklamı

Banner, internette reklam verme yollarının, etkili olanlarından biridir. Banner reklamcılığı, özellikle sunduğunuz hizmet veya ürünün resimle ifade edilmesini sağldaığı için, çok önem taşır.

Şimdi, banner reklamcılığındaki bazı terimleri tanıyalım:

1. Banner görünümü: Web sitelerindeki sayfa görünümü gibi, bannerınızın reklamını vermiş olduğunuz sitede, site ziyaretçileri tarafından görüntülenme sayısıdır.

2. CTR (Click through rate): Reklamınızı vermiş olduğuz siteler üzerinde, bannerınıza, tıklanma oranına denir. Örneğin; bannerınızın 1000 kez gösterildi. Bu 1000 görünüm sırasında ise, site ziyaretçileri, bannerınıza 75 kez tıkladı. Bu nedenle, bannerınızın CTR’ı, 75/1000=0,075=%7,5′tir.

3. CPM (Cost per impressions): Burada m, Latince’de impressions (görünüm) kelimesinin karşılığının, baş harfidir. CPM, bannerınız için, bin gösterim başına, ödemeniz gereken ücrettir. Örneğin; bir reklam sitesini incelediniz. CPM’in 40 YTL olduğunu öğrendiniz. Bu, bannerınızın her bin gösterimi başına, 40 YTL ödemeniz gerektiğini ifade eder.

0 yorum: